6 Temmuz 2010 Salı

HEDİYE...




TDK Büyük Türkçe Sözlüğü;
HEDİYE: Birini sevindirmek, mutlu etmek için verilen şey, armağan.


diyor...

Sanırım Türkçe anlamını biliyormuşum, sanırım doğruymuş...

Biliyor musun? Ben kime hediye vereceksem her zaman özene bezene hazırlamışımdır hediyesini paketini hatta içine koyduğum notu bile....
Benim kitabımda birine hediye vereceksen ya da alacaksan ;

1. Hediyeyi karşı tarafa belli etmeden almalısın.
2. Hediyen ufacık birşey bile olsa eğer sen onu karşındakini düşünerek aldıysan zaten kişi bunu hisseder.
3. Büyüğü küçüğü olmaz hediyenin, bir boncuk bile olsa "bu bana alınmış der" hediye alınan kişi. Çünkü bilir bu ona özeldir.
4. Hediye hiç bir zaman "ne istiyosun bu sene, sana ne alayım? İstediğin birşey olsun" diye alınmaz o zaman adı hediye olmaz...
5. Hediye almak için en az 20 dakikanı ayırmalısın. Bu karşındaki kişiyi düşünüp birşeyler almak için harcayacağın en uygun zamandır. Daha azında geçiştirmiş olursun .
6. Hediye süprizdir, hediye vermek karşındakini mutlu ettiği gibi senide mutlu etmelidir eğer etmiyorsa zorunluluk olur adı ve o zaman zaten hediyenin ruhu olmaz, sevgin o hediyeyle gitmez ve bir şekilde de hediyeyi alan kişi bu negatifliği hisseder.

Çok mu ağır kurallar? Hiç sanmıyorum ben sevdiklerime bu kuralları uygulayarak hediye alıyorum hep mutlu oluyorum ve biliyorumki karşı tarafta hediyeyi aldığında çocuklar gibi şen oluyor....

Hiç yorum yok: